Karılar ve Çoğunlukçu Demokrasi


İki çift laf etmeye geldim.

Güzel bir yaz, güzel zamanlar. Bu güzellik içinde burukluklar, kayıplar, hüzünler ve yepyeni umutlar barındırıyor.

Ülkemde siyaset olanca garipliğiyle sürdürülüyor. Politikacılar kelimenin hakkını çok iyi karşılıyor. Çok üzgünüm ama hepsi birbirinden yalancı. Şimdilik umut etmek iyi.

Dünyada, izlediğim filmlerde, okuduğum kitaplarda, duyduğum haberlerde kadınlar, ah kadınlar, kadınlarımız erkek egemenliğine maruz bırakılmış. Kabullenmiş ve benimseyen kadınlar için vicdanımda her daim bunun muhasebesini görüyor olacağım sanırım. Ömrümün sonuna dek. Bir yerde dikiş tutturamıyor olmak neden benim ruhuma hasar misal? Sesin yüksek çıkması, meselelerin bolca örneklerle desteklenerek iddianın kuvvetlendirilmesi savunulan olayı doğru kılar mı? Azınlıksan eğer incinmeyi hak edersin. Hiç anlam veremedim, kadın hakkında şöyle olmalı, böyle yapmalı kalıplarına. Daha kendim, benliğim, varlığım hakkında bir karara varabilmiş değilim ki onlarca kadının idealine oturup karar vereyim. Verenler ne kadar şanslı. Çoğunlukçu demokrasiye bağlıyız.

Bir iyilik istiyorum vicdanımda incitmeden hiçbir şeyi tüm duyguların tatmini gerçekleşsin.

Meraktan aldığım Seks ve Ceza kitabını bitirdim geçen aylarda. Uzun zamanımı aldı bitirmek. Araştırma tarzı olduğu için sürükleyiciliği benim için düşüktü. Ne büyük acılar, ne büyük çileler barındırıyor insanlık tarihi. Okurken zorlandığım ve giderek çürüdüğümüze karar kıldım. Kapkara bir tarih.

Bir kitap daha bitirdimdi o da güzel. Doppler. Bu kitap da baya güzel. Öneririm. İkincisi de varmış, onu da okuyup yazarım belki buralara bir şeyler.

Neyse, şu karıları, bayanları, kızları, çocukları, eşcinselleri, erkek adamları, oğlanları... uzar gider bu liste ama rahat bırakın. Şu dilinizi tutun, haddinizi aşmayın. Az derinleşme gayretiniz olsun, heveslenip gaza gelmeyin, düşünün, hissedin, benimseyin, böylelikle kalbimi kırmamış olursunuz. Çünkü böyle olunca kırılmak değil de öğrenmek moduna giriyorum.

Tüm bencilliğimle sevgiler sunuyorum.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mesai Arası 3

Pamuk Şekeri

Ferah Uyusun Ruhun...