Film Analizim



Kapalı, karanlık, yağmurlu bir İstanbul gününe uyandık bu gün. Böyle havalarda iş başı yapmak epey zor oluyor. İnsanın yatmak, yorgana daha da gömülmek dışında pek bi şey yapası gelmiyor.


Salgından mı, dikkatsizliğimden mi, kötü enerjiden mi bilmem 2 haftayı geçkindir fena hastayım. Bir hafta boyunca sesim çıkmadı. Kısıldı, kalınlaştı, farklı tonları denedi, yeni yeni kendini buluyor. Bağışıklığım neden bu kadar düşük bilmiyorum, anlam veremiyorum, 3 adet zonklayan uçuğumla kapattım bu serüveni. Şimdi sakince yaralarımı tedavi ediyorum.


Güzel bir film izledim hafta sonu. Daha önce Deccal, Karanlıkta Dans, Nymphomaniac filmlerini izleyip beğendiğim yönetmen Lars Von Trier'in son filmi Jack'in Yaptığı Ev. Hepsi ayrı güzellikteydi benim için ya. Hepsini çok seviyorum.


Bu filmde bir seri katil üzerinden bir çok şey anlatmış. Felsefi boyutta doyurucu diyaloglara sahipti. Hastalığım yüzünden pek odaklanamadım ne yazık ki. Sonra sonra kafamda oturmaya başladı bazı sahneler. İzlerken empatiyi fazla kaçırdığım olmadı değil hani. Korktum kendi kendime. Yalnız izlemeliyim böyle filmleri gibi kararlar aldım. Herkes seri katil olma potansiyeli taşıyordu bi an için zihnimde. Katil solaktı, tıpkı benim gibi. (Bu da kendimden korktuğum bir andı.) David Bowie'nin Fame parçasını soundtrack olarak kullanmış. Müziğe de nasıl kaptırdım kendimi. OKB durumunu inceleyen sahnede nasıl gerildim, nasıl talihsizlikti bu başımıza gelen diye düşünürken fragmanda gösterilen sürükleme sahnesi geldi. Kimin aklına gelir böyle bişey. 😨 Bu yönetmenin aklına gelmiş işte. İlerledim baya filmde ve Müslümanlıkta altından ırmaklar akan cennet, burada buğday tarlasında ot biçen adamlarla tasvir edilmiş. Coğrafya cennet algısında pek bi etkin demek ki. Ama sırat köprüsü olaydı. Altından alevler akan yıkık köprü. Sahneler, çekim filan teknik konular anlamayız belki ama ben izlerken keyif aldım diyeyim. Öyle salon terk edecek kadar şiddet yoktu aslında. Daha beterleri var en azından. Tabi normal değil ve elbette onaylanamaz. Kadınlarla alıp veremediği ne bu yönetmenin dediğim anda soruma cevap niteliğinde diyaloglar geçmesi de etkileyici oldu benim açımdan.


Sonra böyle işte. Her şey stabil.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mesai Arası 3

Pamuk Şekeri

Ferah Uyusun Ruhun...