Kim Dedi Kim!?


 Yoğun geçen 10 gün sonrasında nihayet Uşak'a gelmiş bulunmaktayım. Epey bir yorgun ve yoğunum. Nereden başlayacağımı da kestiremeden aklıma esen yerden giriyorum konuya.

 Malum KPSS'ye girdim yazın. Eğer kazanırsam arkama bakmadan bırakıp gideceğim bu okulu sözde. Bayağı da alıştırdım kendime bu fikri. Puanım da fena değil hani. Hiç çalışmadan iyi bile almışım. ÖSS döneminde nasıl kazıdıysam artık beynime ömür boyu o yük bilgilerle dolanacağım. Çünkü asla gündelik yaşamıma uyarlayamadığım bilgiler. Uyarlama yetim yok.

 İnfaz koruma memurluğuna başvuracağım. Devlet elinde olan bilgilerimi tekrar istiyor benden. Bunları toparlayabilmek için epey çaba sarf etmem gerekiyor. Adliyeye gidip bir belge aldım sırada diploma fotokopisi var. Diplomam üniversitede olduğu için mezun olduğum liseme gittim. Bir takım müdürler değişmiş. İki bina idi biri imam hatip olmuş falan. Düz olanına gittim. Kalabalık bir ortamdı. Müdür beyi sordum gösterdiler "merhaba ben bu okuldan mezunum" dedim. Alaycı bir tavırla "ne güzel" dedi. "Memuriyete başvuracağım diplomamın fotokopisini almam mümkün mü acaba" diye sordum. "Gerekmiyor" dedi. İnfaz koruma için gerekli" dedim. Bu arada daha öncesinde ben adliyede uğraşırken annem okulu arayıp sormuş. Olumlu cevap vermişler. Ben de bunu dile getirdim. Müdür bey başladı müthiş bir kibirle "kim dedi size bunu kim dedi" diye beni azarlamaya. Ben de gayet sakin bir şekilde ciddileşip "peki beyefendi, sizinle anlaşamayacağız çünkü aşırı dik gidiyorsunuz, iyi günler" deyip çıktım. Ve diğer binaya geçip tanıdığım bir müdür yardımcısına derdimi anlattım ve bunun mümkün olmayacağını uygun bir dille anlattı bana.

 Beni azarlama yetkisini kendinde bulan müdüre içimden hakaretler yağdırmak geliyor. Ben bilgisizliğini bununla örttüğünü düşünüyorum. Zira açıklama yapmak hiçte zor değildi.

 Eğitimci? Gerçekten okurken ne derece vahim şartlar altındaymışız şimdi daha net görebiliyorum. Hani uzlaşım? Bürokrasinin adiliğini çok güzel sergiliyorsunuz da diyecektim. Böyle patavatsızlıklarım da vardır, çoktur. Uzatmak istemedim çünküsü beyefendinin statüsü batsın. Diploma gerekli değil diye bir de benimle iddialaşıyor. Ey Allah'ım, ey Allah'ım!

 Emin olamasam da bu beyefendi olacaktı. Fotoğraflar biraz farklı olabiliyor. İfşa etmekte bir sakınca görmüyorum. Tüm hakaretlerim içime aktı nasılsa.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Hay Aksi" Eseri Üzerine

Mesai Arası 3

Pamuk Şekeri