Harçlar


 Evet, biliniyor ve biliyorum. Ben talep ediyorum devletin ücretli olan eğitimini.

 Adil(!) bir sınavdan sonra devlet üniversitesine yeter ki yerleşebileyim diye öğrencilerin tüm çareleri kullanması ve maddiyatla sonuçlanan son çare ikinci öğretim. "Kendi düşen ağlamaz."

 Öğrenci dediğim kendini paralayıp devletin üniversitesinde okumaya hak kazanmış ve devleti kalkındırmak birincil görevi olmuştur. Zira harç ödenmeden eğitim-öğretim sürecine müdahil olamaz.

 Öğrenciler! İlk hedefiniz bankalardır.

 Madde literatüründe para evrimleşerek canlı halini almıştır ve öğrenci milletinde bol miktarda mevcuttur. Bu durumdan sıkılan öğrenci sırf değişiklik olsun diye devletten canlı borç alır.  En nihayetinde her canlıya üreme bahşedilmiştir.

 Kızgınlık ve öfkenin bizleri bir yere vardıramayacağını defalarca tecrübe ettik toplum olarak. Bedeli gencecik üniversite öğrencilerinin hayatlarıyla ödendi. Ziyanlık.

 Şimdi efendim, açık öğretim ve birinci öğretimlerim ödediği miktarın neredeyse 3 katını öder ikinci öğretimler. Yani asıl önemli olan ikinci öğretimlerin harçlarının kaldırılmasıdır. Tutup da birazını kaldırıp ikinci  öğretimlere yükleyemezsiniz tüm faturayı.

 Göz, kulak ne ise işte onu boyayarak erdemli olunmuyor öyle ya. Bireyler arası erdemlilik pek de mühim olmayabilir fakat devlet için gerekli diye düşünüyorum. Liberal devlete saygılarımla.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Hay Aksi" Eseri Üzerine

Mesai Arası 3

Pamuk Şekeri