Bunu da Yaz


 Yazıma başlarken hemen unutmadan söyleyeyim iki adet gömülü yirmilik dişe sahibim. Çok korkuyorum. Bu tür ameliyatları izlemek hobilerim arasında yer alırken ve asistanlığını yaparken şimdi ne yani hasta ben mi oluyorum.

 Öyle korkmayın gibi avutucu sözler söylerken hastalara tamamen atıyordum. Nasıl korkmasın insan. Oradan bildiğin operasyonla kemik parçası alıyorlar. Korkun. :)

 Zaten bu gün de cerrahi vardı klinikte. Yorgunluğumu tarif bile edemiyorum.

 Bayan hastalar lütfen karşı cinsinize sahip olan hekimlere asılmayınız. Çok komik oluyor, anlaşılıyor. Orada görevli dururken kapıya yaslanıp "... Beyy ben geldim" demeniz hiç bir anlam ifade etmiyor. Hastadan kafasını bile kaldıramayan doktora sahibiz neyse ki. Tabi orada çok aşağılarda neler düşündünüz bilemeyeceğim sayın referansı sağlam olan hasta. 

 Şimdi prosedürler ve ben farklı şeyleriz. Yani öyle olmayı umuyorum, demem o ki: Hastalara gülmeli. Yani hastadır, yazık. Ama bu hastaların pek hasta psikolojisi yok. Geldiklerine aşırı memnunlar. Klinik alış veriş sonrası defile yeri değil. Aldığın ayakkabıları git evinde dene!
 Bu defile ve memnuniyeti söndürmeli değil mi Bilgen Hanım? :)  İşleve evvela hekimden başlamalı ve idman öncesi moral bozukluğu yaratmalı. Oluşturmalı mı demeliydim? Randevu saatini geçiren hastalara günün özel koşullarından dolayı bakılmayabilinir. En nihayetinde asistanlarda etten kemikten yaratılardır. Danışmanımız Arife'nin beyni olmayı tercih etmezdim. Benim beynim hastalara isyanda. Klinikte başıboş dolanan hasta yakınlarına tahammülüm yok. Sonra bak peşime takılıyorlar. Bu adem oğlunun beyni bir garip çalışıyor. 

 Demem o ki Bilgen'in hekimimize olan feryadı benim yüreğimi dağladı. Hasta yakını yani yarın hastam olacak kişinin sahte gülüşlerimle canına okudum. Sen yüreğini ferah tut. Ben olsam beni oracıkta boğmak isterdim. O kız da istedi muhtemelen. 

 Yazı içi not: Doktor, avukat bıdı bıdı.. olunca hiçbir şey değişmiyor. Adem yine adem.

 O değil de iki tane gömülü dişim var. Canım çok sıkkın çok. :) Dişlerim de ben gibi düzene karşılar. Güzel güzel çıkacaklarına yan gelip yatmışlar. Olan olmuş artık ne yapalım. 

 Arifeciğim önlüğün için çok teşekkür ederim. Biraz geç oldu ama. Bir de yarın sabah yıkanmak üzere aletler beni bekliyor. Bunu da yazdım. :)

 Bilgen'im, dinli imansız mı diyecektim; dinsiz imanlı mı? Hay Allah. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Hay Aksi" Eseri Üzerine

Mesai Arası 3

Pamuk Şekeri